Întârziere sau zbor anulat? Aflați ce puteți face

Dragii noști,

FlightClaim.ro au împlinit trei ani de activitate în Romania.

Din fericire, noi nu am avut până acum nevoie să facem o plângere. În singura situație în care am pierdut un avion, am primit o altă variantă bună.

Însă, dacă, din păcate, aveți o astfel de situație, vă recomandăm să faceți o plângere printr-o astfel de companie.

Avantajul este că nu vă veți complica cu proceduri, iar plata se face doar facă veți fi despăgubiți.

Cum funcționează FlightClaim.ro?

În România sunt anulate sau întârziate, pe zi în medie de 5-6 zboruri (conform datelor flightclaim.ro). Iar din totalul celor afectați, doar maxim 10% dintre acestia ajung să își ceară drepturile.

Conform Regulamentul 261/2004, puteți primi următoarele compensații, în funcție de distanța zborului:

  • 250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin;
  • 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri;
  • 600 EUR pentru toate zborurile care nu intră sub incidența celor două de mai sus.
Când puteți fi elibibili pentru a vă cere drepturile pasagerilor transportului aerian, prevăzute de UE:
  • Zburați pe teritoriul UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE);
  • Aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE;
  • Decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE;
  • Dacă nu ați primit deja anumite compensații (despăgubiri, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE.

În afară de țările vizate UE  sunt incluse și Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Antilele Franceze), Azore, Madeira și Insulele Canare), dar și la Islandaen, Norvegiaen și Elveția (Sursa aici).

Citește și: 10 APLICAȚII CARE DEPĂȘESC BARIERELE DE COMUNICARE ÎN CĂLĂTORII
Nu veți fi eligibili pentru o compensație, în următoarele cazuri:
  • în cazul în care sunteți informați despre această anulare cu cel puțin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută;
  • dacă sunt informați despre această anulare într-un termen cuprins între două săptămâni și șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungă la destinația finală în mai puțin de patru ore după ora de sosire prevăzută;
  • în cazul în care sunt informați despre această anulare cu mai puțin de șapte zile înainte de ora de plecare prevăzută și li se oferă o redirecționare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungă la destinația finală în mai puțin de două ore după ora de sosire prevăzută.
  • în cazul în care pasagerii sunt informați despre anulare, acestora li se oferă explicații privind posibilitățile de transport alternative.

 

Există și o serie de situații excepționale, cum ar fi vremea. O astfel de companie vă poate ajuta în cazul în care linia aeriană invocă aceste situații, care în final se dovedesc că puteau fi anticipate.

Dacă vreți să citiți mai multe despre drepturile pasagerilor transportului aerian, puteți găsi aici.

Există mai multe companii prin care puteți face astfel de claim, la fel cum puteți face plângere și individual. Important este să fiți informați și dacă aveți astfel de situații, să nu le lăsați pur și simplu.

Călătorii liniștite și fără incidente să aveți în continuare!

URMĂREȘTE CĂLĂTORIICLANDESTINI.RO ȘI PE FACEBOOKINSTAGRAMPINTEREST SAU YOUTUBE.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Adventure Love
DESPRE NOI

Noi suntem un grup de tineri și ne place să călătorim unde vedem cu ochii.

Recent pins